בעלת תואר שני ב-'אבחון לקויות למידה' מאוניברסיטת בר אילן עם 12 שנות ניסיון בתחום. מאבחנת מוסמכת בכירה במכון הישג.
אבחון דידקטי והוראה מתקנתילד הנתקל בקשיים בלימודים זקוק להוראה מתקנת, בראשית התהליך של ההוראה המתקנת על הילד לעבור אבחון דידקטי מקצועי על מנת לשים את הילד על הקשיים האמיתיים והמשמעותיים ביותר בכדי להגדיר את הבעיות בצורה מדויקת ואת אופני הטיפול. העולם בו אנו חיים הינו מפותח במיוחד. כל רגע ורגע ניתן לראות המצאה חדשה אשר מקלה על חיינו, התקדמות נוספת בתחומי מדע שונים ועוד. בנוסף לכל אלו, ניתן לציין גם את השיטות החינוכיות והפסיכולוגית שהתפתחו במאה האחרונה וקידמו אותנו צעדים רבים להבנת נפש האדם ויכולותיה. אם בעבר התייחסו לתלמידים ביחס מבזה, כיום כל המורים מחויבים להתייחס אל כל תלמיד ביחס מכבד ורציני. אם בעבר זלזלו בקשיים של התלמידים וביטלו את חשיבותם, כיום ישנה מודעות גוברת והולכת לבעיות שונות אשר גורמות לקשיים ולצורך לזהות את הבעיה ובכך לסייע לתלמיד לפתור אותה. כבר אמרו אנשים חכמים, כי מחצית הדרך לפתרון הבעיה הינו זיהויה והבנתה. וכדי לפתור את הבעיות של קשיי הלמידה של התלמידים בדורנו, ראשית יש לזהות אותם בוודאות, וזאת על ידי אבחון דידקטי מקצועי.
אבחון דידקטי
אבחון דידקטי נערך על ידי מאבחן מוסמך אשר הינו בעל ניסיון בתחומי החינוך וההוראה. אבחון דידקטי בודק את היכולות הקוגניטיביות של האדם, יכולות כגון: זיכרון, למידה, חשיבה, קריאה, כתיבה ועוד. יכולות אלו הינן אבני הבסיס שלנו לצורך רכישת השכלה ומידע, ולמעשה לצורך התנהלות שוטפת בחיי היום יום שלנו. אבחון דידקטי בודק את התפיסה ואת תפקודי החשיבה, בנוסף לסגנון העבודה שלנו ויכולת ההתארגנות שלנו. לאחר שמסתיים האבחון, המאבחן יכול לתת תמונה רחבה של תפקודים קוגניטיביים, אך חשוב מכך – להצביע בוודאות גדולה על הבעיה ממנה סובל הילד.
חשיבות זיהוי הבעיה
זיהויה של הבעיה איננו דבר של מה בכך. הוא אינו נעשה רק על מנת שיהיה רשום בגיליון הרפואי של הילד, או בגיליון הלימודי. חשיבותה של זיהוי הבעיה נעוצה בעובדה, שלאחר שיש לבעיה שם, ניתן להחליט כיצד לטפל בכך. דרכים נפוצות לטיפול ולסיוע בהתמודדות עם הבעיה הן: טיפול תרופתי, באמצעות תרופות נרקוטיות כגון ריטלין, הקלות שונות על התלמיד, כגון התעלמות משגיאות כתיב וכתב, ובנוסף אף התאמות מיוחדות, כגון: הארכת זמן המבחן והקראת השאלות של המבחן, ואף מבחן בעל פה ולא בכתב. אופציה טיפולית נוספת המתמקד בסגנונות הלמידה ובשיפוריהם היא הוראה מתקנת.
הוראה מתקנת
הוראה מתקנת מהווה דרך מוצלחת ומוכחת לטיפול בקשיי למידה. הוראה מתקנת נעשי באופן פרטני, אחד על אחד, ומותאמת לכל תלמיד על פי צרכיו ובעיותיו. פעמים רבות הקשיים של התלמיד נובעים מדרך חשיבה לקויה ומתפיסות קוגניטיביות שונות אשר אינן נכונות ומשבשות את היכולות של האדם. הוראה מתקנת למעשה מתקנת את השגיאות הללו ומלמדת את הילד דרכי למידה חדשות, אשר מתאימות לו ולקשייו ומסייעות לו להצליח בהמשך הן בלימודים והן בשימוש מחוץ ללימודים ביכולותיו הקוגניטיביות.
אבחון דידקטי והוראה מתקנתצרו איתנו קשר:ילד הנתקל בקשיים בלימודים זקוק להוראה מתקנת, בראשית התהליך של ההוראה המתקנת על הילד לעבור אבחון דידקטי מקצועי על מנת לשים את הילד על הקשיים האמיתיים והמשמעותיים ביותר בכדי להגדיר את הבעיות בצורה מדויקת ואת אופני הטיפול. העולם בו אנו חיים הינו מפותח במיוחד. כל רגע ורגע ניתן לראות המצאה חדשה אשר מקלה על חיינו, התקדמות נוספת בתחומי מדע שונים ועוד. בנוסף לכל אלו, ניתן לציין גם את השיטות החינוכיות והפסיכולוגית שהתפתחו במאה האחרונה וקידמו אותנו צעדים רבים להבנת נפש האדם ויכולותיה. אם בעבר התייחסו לתלמידים ביחס מבזה, כיום כל המורים מחויבים להתייחס אל כל תלמיד ביחס מכבד ורציני. אם בעבר זלזלו בקשיים של התלמידים וביטלו את חשיבותם, כיום ישנה מודעות גוברת והולכת לבעיות שונות אשר גורמות לקשיים ולצורך לזהות את הבעיה ובכך לסייע לתלמיד לפתור אותה. כבר אמרו אנשים חכמים, כי מחצית הדרך לפתרון הבעיה הינו זיהויה והבנתה. וכדי לפתור את הבעיות של קשיי הלמידה של התלמידים בדורנו, ראשית יש לזהות אותם בוודאות, וזאת על ידי אבחון דידקטי מקצועי.
אבחון דידקטי
אבחון דידקטי נערך על ידי מאבחן מוסמך אשר הינו בעל ניסיון בתחומי החינוך וההוראה. אבחון דידקטי בודק את היכולות הקוגניטיביות של האדם, יכולות כגון: זיכרון, למידה, חשיבה, קריאה, כתיבה ועוד. יכולות אלו הינן אבני הבסיס שלנו לצורך רכישת השכלה ומידע, ולמעשה לצורך התנהלות שוטפת בחיי היום יום שלנו. אבחון דידקטי בודק את התפיסה ואת תפקודי החשיבה, בנוסף לסגנון העבודה שלנו ויכולת ההתארגנות שלנו. לאחר שמסתיים האבחון, המאבחן יכול לתת תמונה רחבה של תפקודים קוגניטיביים, אך חשוב מכך – להצביע בוודאות גדולה על הבעיה ממנה סובל הילד.
חשיבות זיהוי הבעיה
זיהויה של הבעיה איננו דבר של מה בכך. הוא אינו נעשה רק על מנת שיהיה רשום בגיליון הרפואי של הילד, או בגיליון הלימודי. חשיבותה של זיהוי הבעיה נעוצה בעובדה, שלאחר שיש לבעיה שם, ניתן להחליט כיצד לטפל בכך. דרכים נפוצות לטיפול ולסיוע בהתמודדות עם הבעיה הן: טיפול תרופתי, באמצעות תרופות נרקוטיות כגון ריטלין, הקלות שונות על התלמיד, כגון התעלמות משגיאות כתיב וכתב, ובנוסף אף התאמות מיוחדות, כגון: הארכת זמן המבחן והקראת השאלות של המבחן, ואף מבחן בעל פה ולא בכתב. אופציה טיפולית נוספת המתמקד בסגנונות הלמידה ובשיפוריהם היא הוראה מתקנת.
הוראה מתקנת
הוראה מתקנת מהווה דרך מוצלחת ומוכחת לטיפול בקשיי למידה. הוראה מתקנת נעשי באופן פרטני, אחד על אחד, ומותאמת לכל תלמיד על פי צרכיו ובעיותיו. פעמים רבות הקשיים של התלמיד נובעים מדרך חשיבה לקויה ומתפיסות קוגניטיביות שונות אשר אינן נכונות ומשבשות את היכולות של האדם. הוראה מתקנת למעשה מתקנת את השגיאות הללו ומלמדת את הילד דרכי למידה חדשות, אשר מתאימות לו ולקשייו ומסייעות לו להצליח בהמשך הן בלימודים והן בשימוש מחוץ ללימודים ביכולותיו הקוגניטיביות.